loading...

معرفی گروه اگزوز سازی پیا صنعت

نادر رفیعی بازدید : 23 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

تفاوت خودرو آمریکایی، اروپایی و ژاپنی

امروزه بزرگترین تولید کنندگان در سه قاره، آمریکا، اروپا و در کشور ژاپن فعالیت دارند. آنها به تولید خودرو های سبک و سنگین می پردازند. اما خودرو های این سه منطقه با هم چه تفاوتی دارند؟ برای خرید از کدام منطقه باید خرید کرد؟ در ادامه این مطلب به مقایسه خودرو های آمریکایی، اروپایی و ژاپنی خواهیم پرداخت. این مقایسه در بخش های طراحی، مصرف سوخت، استحکام عضلانی و قیمت خواهد بود..پس با ما همراه باشید.

مصرف بهینه سوخت

ژاپن تاریخ طولانی در ساخت و تولید ماشین های بهینه و کم مصرف در دفتر خاطرات خود دارد. در سال 1973 میلادی و در پی بحران نفت، شرکت های ژاپنی توانستند با ساخت ماشین هایی که دارای موتور کوچک تر و کم مصرف تری بودند، جای پای بزرگی در بازار های دنیا بردارند. در واقع در سال های اخیر نیز، خودرو های ژاپنی از بهترین گزینه ها برای افرادی هستند که به بهینه بودن خودروی شان اهمیت بسیاری می دهند.

سبک و نوع طراحی

اولین چیزی که چشم هر بیننده ای را در یک خودرو، مشغول خود می نماید، همان طراحی خارجی و جذابیت و زیبایی خودرو است. زمانی هم که حرف از طراحی به میان می آید، نمی توان هیچ جایگزینی برای خودروسازان خلاق اروپایی پیدا کرد. درواقع اروپایی ها به طراحی خارجی و زیبایی خودرو بسیار اهمیت داده و آن را یک امر مهم در نظر می گیرد. به طوری که نه تنها خودرو های برتر اروپا بلکه خودرو های متوسط آن ها نیز، مغناطیس قوی برای ربایش چشم و هوش افراد، دارند! در واقع طراحی خودرو های اروپایی و آمریکایی بسیار متفاوت و متنوع بوده و در بین خودرو های بی شمار آن ها، می توان شاهد سبک ها و زبان طراحی های بسیار متفاوت و متنوعی بود. این در حالی است که خودرو های ژاپنی از زبان طراحی نسبتاً مشابه ای در طول زمان بهره می برند. طراحی خودروهای ژاپنی یا آن قدر جدید و تابوشکن است که به زودی محو می گردد و یا چندین سال به همان حالت باقی می ماند.

فرق بین خودرو های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی

استحکام و عضلانی بودن

سومین مورد در خصوص مقایسه خودرو های ژاپنی، آمریکایی و اروپایی استحکام آنها می باشد. اما برنده این مقایسه در این مورد، خودرو های آمریکایی هستند که جای بحثی برای دیگر رقیبان باقی نگذاشته اند. مردم آمریکا علاقه زیادی به خودرو های عضلانی و بزرگ داشته و این علاقه شدید را می توان در محصولات خودروسازان آمریکایی مانند فورد، شورلت و دیگر شرکت هایشان به خوبی مشاهده کرد. استحکام و عضلانی بودن این خودرو ها، نه تنها در اتومبیل های سواری، بلکه در خودرو سازی های سنگین و موتور های دیزلی آمریکایی ها نیز قابل مشاهده خواهد بود.

قیمت

بازهم خودرو های ژاپنی پیشتاز یکی دیگر از جنبه های رقابتی هستند. ژاپنی ها خودرو های خود را با هدف همه گیر بودن و باقیمت معتدل تری تولید و به دنیا عرضه می نمایند؛ اما در طرف دیگر، به نظر می رسد که خودرو های اروپایی نسبت به دو رقیب خود، بسیار گران تر ظاهر شده اند. پیاصنعت، به عنوان بزرگترین کارخانه تولید اگزوز در خاورمیانه افتخار دارد که به تولید انواع اگزوز برای خودور های ایرانی و خارجی با برترین کیفیت بپردازد.

نادر رفیعی بازدید : 29 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

 متد ساخت اگزوز در پیا صنعت

پیا صنعت، افتخار فعالیت و تولید انواع اگزوز و سیستم های سایلنسر را با به روز ترین تجهیزات در خاورمیانه را دارد. در میان تمام تجهیزات موجود در این مجموعه، می توان به سیستم های تولید کننده با کیفیت ترین اگزوزها متناسب با خودرو های داخلی و خارجی اشاره کرد. در میان این برند ها نام خودروسازانی همچون چانگان، هیوندای، تویوتا و هر دو خودرو سازی بزرگ ایرانی دیده می شود. در کنار همه ی این موارد باید به انعقاد قرار داد جدید در پیا با خودرو ساز های داخلی اشاره کرد که موجب تولید محصولاتی با همان کیفیت کارخانه مادر می باشد.

این مطلب به بررسی این موضوع پرداخته خواهد شد که ساخت اگزوز پیا صنعت پیا چگونه است؟
این مجموعه به عنوان یکی از برترین و بهترین کارخانه های تولیدی اگزوز در ایران از دیر باز در صنعت خودرو و تولید اگزوز برای خودرو های داخلی و خارجی حضوری فعال داشته است، از جمله تولیدات این مجموعه که در حال حاضر بیش از 300 محصول را شامل می شود، تولید اگزوز پراید، اگزوز پژو، سیستم اگزوز خودرو های خارجی موجود در بازار ایران با بالاترین کیفیت و مطابق با استاندارد های شرکت های تولید کننده خودرو ها می باشد. امید است تفاهم نامه های همکاری مشترک و مستقیم با خودرو ساز ها بتواند تاثیر مثبت و خوبی بر روند تولید و ارائه خدمات این مجموعه داشته باشد.

جدیدترین روش ساخت اگزوز در پیا صنعت

 این شرکت افتخار دارد که در سیاست های کاری خود، اقدام به اخد نمایندگی در شهرستان ها و استان های سرتاسر ایران کرده است. از این پس هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به نزدیک ترین نمایندگی پیا، اقدام به خرید انواع اگزوز و سایلنسر متناسب با خودروی خود کنند. برای اطلاع از مشخصات نزدیک ترین نمایندگی می توانید با مشاورین پیادر بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

نمایندگان پیا موظف هستند تا با صبر و حوصله بهترین مشاوره خرید را به هنگام خرید محصولات در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند تا با اطمینان، بهترین محصول را خریداری و از آن بهره مند شوند. در نمایندگی های پیا می توان بهترین محصولات از برترین برند های ایرانی و خارجی را مشاهده و از کیفیت آنان اطمینان حاصل کرد. سیستم های به روز و مجهز در کارخانجات اگزوز پیا موجب شده است تا محصولات این شرکت با بالاترین کیفیت و در عین حال با نازلترین قیمت مشاهده و خریداری کرد.

نادر رفیعی بازدید : 19 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

تاریخچه دایملر آگ

همه چیز درباره کمپانی خودرو سازی دایملر آگ

دایملر آگ، یکی از کمپانی های بزرگ خودرو سازی آلمان است که موفق شده طی سالیان اخیر بعد از برند های تویوتا و فولکس واگن در رده سوم پر درآمد ترین خودرو سازان جهان قرار بگیرد. همان طور که همه ما می دانیم سالیان سال است که شرکت های بزرگ خودرو سازی هر کدام خود عضویی از یک مجموعه بزرگ تر می باشند. اگر در مطالب قبلی پیا صنعت نیز آشنا باشید با زیرمجموعه های فولکس واگن و فورد نیز آشنا شده اید. ولی در ادامه این مطلب هدف را بر این کار قرار داده ایم تا در خصوص تاریخچه دایملر آگ به عنوان یکی از  غول های خودرو سازی آلمان بپردازیم. جهت خواندن آمار عجیب این شرکت با ما همراه باشید.

تاسیس ادغام و جدایی های کمپانی خودرو سازی دایملر آگ

جرقه های تاسیس شرکت دایملر به سال 1924 میلادی باز می گردد، در آن سال که تفاهم نامه ای دو جانبه‌ به منظور ادغام شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت که به دست گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ در سال 1890 میلادی تاسیس شده بود و شرکت بنز اند سیه که به دست کارل فردریش بنز در سال 1883 میلادی تاسیس شده بود امضا شد. این ادغام در تاریخ 28 ژوئیه 1926 میلادی نهایی شد و به راه اندازی کمپانی عظیم دایملر-بنز منجر شد. کمپانی عظیم دایملر-بنز در سال 1998 میلادی شرکت آمریکایی کرایسلر را در ازای 38 میلیارد دلار خریداری کرد، این معامله در آن زمان به عنوان یکی از گران قیمت ترین فروش های تاریخ صنعت خودرو سازی در دنیا محسوب می شد. سپس نام این کارخانه بزرگ به دایملر کرایسلر تغییر پیدا کرد. در سال 2007 میلادی و در پی خریداری گروه کرایسلر توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و جدایی کرایسلر از این شرکت، نام این مجموعه نیز به دایملر آگ تغییر پیدا کرد.

تاریخچه دایملر آگ

از بزرگترین سهام داران این کمپانی خودرو سازی باید به گروه جیلی با (۹٪) سهام، سازمان سرمایه‌گذاری کویت با میزان سهام (۸٪) و همچنین  شرکت رنو-نیسان آلیانس با میزان سهام (۳٪)  اشاره کرد. الباقی سهام این شرکت به شکل پراکنده و در بازار بورس جهانی فعالیت دارد. هر چند دولت آلمان نیز، برخی ایده ها را در این سرمایه گذاری ها به شکل مستقیم و غیر مستقیم به کار گرفته است. در این بین، این مجموعه با میزان در آمد شگفت آور خود توانسته است به جایگاه مناسبی برای سرمایه گذاری تبدیل شود.

کارمندان کمپانی دایملر آگ و درآمد آن

این کمپانی که دفتر مرکزی آن در شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد؛ یک شرکت چند تابعیتی می باشد که از کارکنان، ارزش سهام و درآمد های بسیار بالایی برخوردار است. در این مجموعه گسترده، درآمد سالیانه در سال 2015 میلادی برابر با 153/2 میلیارد یورو بوده است که از این میزان در همان سال، 12/9 میلیارد یورو سود خالص، 8/7 میلیارد یورو به عنوان سود، 235/1 میلیارد یورو به عنوان مجموع دارایی و 54/7 میلیارد یورو مجموع ارزش سهام بوده است. این میزان در آمد برای این کمپانی بزرگ خودرو سازی با تعداد 284482 نفر کارمند و کارگر در تاریخچه دایملر آگ به شکل کلی رقم خورده است.

با همه این اعداد و ارقام این مجموعه در جایگاه سوم دنیا قرار دارد. با این وجود، دایملر آگ دارای زیر شاخه های بسیار کوچک و بزرگی می باشد. از برند اسمارت که سازنده خودرو های کوچک شهری است تا اتوبوس های بزرگ همگی جزی از زیر شاخه های این مجموعه می باشند. از مهم ترین زیر شاخه های این مجموعه می توان به دایملر تراکس، مرسدس بنز ون، دایملر باس، خدمات مالی دایملر و همچنین دایملر تراکس آمریکای شمالی اشاره کرد. از دیگر زیر شاخه های آن نیز باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • Mercedes Benz
  • Smart
  • Mercedes Benz Trucks
  • سازنده کامیون (Freightliner)
  • سازنده کامیون‌های تجاری (Fuso)
  • تولیدکننده کامیون (Western Star)
  • شرکت هندی سازنده خودرو‌های تجاری (Bharatbenz)
  • Mercedes Benz Vans
  • Mercedes Benz Buses
  • تولیدکننده اتوبوس (Setra)
  • سازنده اتوبوس‌های مدرسه (Thomas Built)

نکته جالب توجه دیگر نیز این است که این خودرو سازی در سال 2012 میلادی تولید خودرو های معروف میباخ را برای همیشه متوقف کرد.

نادر رفیعی بازدید : 27 پنجشنبه 06 خرداد 1400 نظرات (0)

اگزوز در خراسان جنوبی

خرید اگزوز در استان خراسان جنوبی

 

استان خراسان جنوبی که بیرجند مرکز آن است یکی از استان های کشورمان می باشد که مردم  آن با علایق و سلیقه های فراوان و متنوع خود موجب افزایش زیبایی استان شده اند. وجود قشر های مختلف در این استان سبب شده تا تنوع خودرو های موجود در آن فراوان باشد. تامین سیستم های اگزوز در خراسان جنوبی که یکی از سیستم های مهم در خودرو محسوب می شود، در دستور کار شرکت پیا صنعت قرار گرفته است. از همین رو، پس از این مردم عزیز این استان می توانند اگزوز های مد نظر خود را با راحت ترین و سریع ترین حالت ممکن تهیه و فراهم نمایند.

پیا صنعت به عنوان بروزترین کارخانه تولید  اگزوز و سایلنسر  در ایران و خاورمیانه، مفتخر است که به تولید و ارائه انواع سیستم های مورد نیاز برای خودرو ساز های داخلی و خارجی پرداخته، و به وسیله مونتاژ در داخل کشور با همان کیفیت محصول کارخانه مادر تولید و در دسترس عموم مردم قرار داده است. هموطنان شریف و گرامی می توانند با مراجعه به نزدیک ترین نمایندگی انحصاری پیا صنعت در شهرستان خود اقدام به خرید و نصب محصول مورد نیاز خودرو خود نمایند.

نمایندگی پیا صنعت در استان خراسان جنوبی

مجموعه پیا صنعت با سربلندی در جهت احترام به مشتریان و پاسخ به خواسته های ایشان، سریع ترین سیستم پخش و توزیع کالا را در پلتفرم های خود اجرا می کند. در طول این فرایند ها، کاربران پس از رویت و اطمینان از وجود محصول مورد نظر خود در وب سایت می توانند از طریق تماس با واحد فروش و دریافت نزدیک ترین نمایندگی در شهرستان و یا استان خود محصولات مورد نظرشان را خریداری کنند. از سویی دیگر سیاست های کلی این شرکت به شکلی برنامه ریزی شده تا به اخذ نمایندگی در همه ی استان ها، مراکز استان و شهرستان های بزرگ و کوچک اقدام نمایند.

اگزوز در خراسان جنوبی

 

جهت اخذ نمایندگی فروش محصولات پیا، می توانید با مراجعه به بخش تماس با ما، هماهنگی های لازم را واحد مربوطه انجام دهید تا در بخش نمایندگی های فروش، اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نموده تا در سریع ترین زمان ممکن، نمایندگان ما با شما تماس بگیرند. این نمایندگی ها، موظف هستند تا در صورت مراجعه حضوری مشتری، بهترین اطلاعات را در خصوص انتخاب محصول در اختیار او قرار داده تا بتواند با کسب این مشاوره های حرفه ای، محصولات مورد نیاز خود و خودروی خود را تهیه و نصب نماید.

فروش عمده اگزوز در استان خراسان جنوبی

از دیگر اهداف پیاصنعت در راستای تامین نیاز شهرستان های کشور، فروش عمده اگزوز است. پیاصنعت به فروش عمده اگزوز در خراسان جنوبی پرداخته و مجوز نمایندگی خود را به علاقه مندان اعطا می کند. در صورتی که موفق به دریافت نمایندگی شوید، پیاصنعت به تامین نیاز شما در زمینه اگزوز و ملزوماتی مانند سایلنسر، کاتالیست و… تعهد می کند. به دنبال این اقدام تمامی افراد در شهرستان های مختلف از جمله بیرجند، از نظر مصرف اگزوز و قطعات مرتبط با آن تامین خواهند بود. هدف کارخانجات تولیدی اگزوز پیاصنعت بی نیازی شما از محصولات و تامین کنندگان خارجی است.

پیاصنعت یکی از معتبرترین تولید کنندگان اگزوز و ملزومات آن در سطح کشور است. تولیدی اگزوز پیا با به کارگیری افراد متخصص و علم روز، برترین ها در این حوزه را به شما ارائه می دهد. محصولات پیا از نظر کیفی و کاربردی هیچ گونه کاستی نداشته و کاملا قابل مقایسه با نمونه های خارجی هستند. متناسب با تمامی خودرو های داخلی و خارجی از برند های مطرح و متفاوت، پیاصنعت محصولاتی باکیفیت و با قیمت مناسب به شما عرضه می کند. برای آگاهی از لیست محصولات، شرایط پذیرش نمایندگی و دیگر اطلاعات در این زمینه با وب سایت پیا همراه باشید.

نادر رفیعی بازدید : 179 یکشنبه 11 آبان 1399 نظرات (0)

شرکت اگزوز سازی پیاصنعت همواره به تامین با کیفیت ترین زنجیره تامین توجه داشته است. از این رو در سیاست های کاری این مجموعه تولید کلیه محصولات وابسته به سیستم اگزوز دیده شده است. فلکسی از جمله قطعات پرکاربرد در صنعت اگزوز بوده که با کیفیت بالا و مطابق با استاندارد های جهانی توسط پیا صنعت تولید می شود.

 

حصیری فلکسیبل

حصیری فلکسیبل
 

حصیری فلکسیبل

داخلی فلکسی بل

داخلی فلکسی بل
 

داخلی فلکسی بل

فلکسی بل استنلس استیل 304

فلکسی پیا
 

فلکسی بل استنلس استیل 304 و یا 409

 
نادر رفیعی بازدید : 23 چهارشنبه 23 مهر 1399 نظرات (0)

بررسی نقش اگزوز در ماشین

دانش و کسب آگاهی کامل نسبت به نقش اگزوز در خودرو می تواند به عنوان شاخصی برای خرید اگزوز مناسب محسوب شود. از این رو در این مقاله از سری مقالات آموزشی پیا صنعت به بررسی نقش اگزوز در خودرو خواهیم پرداخت.

یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین قطعه بکار رفته در خودرو‌ها و وسایل نقلیه دیگر، اگزوز است. بدین منظور تولید و عرضه یک اگزوز ایده آل، ضمن کاهش آلودگی های صوتی و حرارت ناشی از احتراق در موتور و انتقال آن، سازگاری با محیط زیست وکاهش آلودگی های تنفسی، با ایجاد فشار برگشت مناسب بر شرایط عملکردی موتور بر مصرف بهینه سوخت اثر گذارده و با فراهم آوردن شرایط احتراق کامل در موتور خودرو، کاهش مصرف سوخت را نیز به همراه دارد.

اگزوز‌ها وظیفه انتقال دود حاصل از واکنش‌های شیمیایی درون سیلندر‌ها را به خارج از سیستم پیشرانه اتومبیل و هدایت آن به محیط را دارند.

با توجه به معیارهای سختگیرانه استانداردهای آلایندگی وسایل نقلیه و بحران انرژی در دنیا و تلاش در جهت افزایش راندمان خروجی موتورهای احتراق داخلی، امروزه تلاش تمام خودروسازان بر این است که با استفاده از تکنولوژی های روز و همچنین با استفاده از نوآوری بتوانند محصولاتی با کمترین مصرف سوخت و کمترین آلایندگی را تولید کنند.

به همین منظور سیستم اگزوز همانند سایر سیستم های خودرو دچار تغییرات اساسی شده است که علاوه بر هدایت گازهای حاصل از احتراق به محیط وظایف دیگری نیز بر عهده دارند که عبارتند از:

  1. جلوگیری از اتلاف انرژی حرارتی موتور
  2. جلوگیری از لرزش موتور
  3. کاهش دمای گازهای خروجی
  4. کاهش صدای گازهای خروجی
  5. کاهش آلایندگی گازهای خروجی

همان طور که گفته شد سیستم اگزوز وظیفه دارد گازهای خروجی موتور را ضمن بی صدا کردن آن به عقب وسیله نقلیه انتقال دهد.

در این حین سیستم اگزوز خود عامل ایجاد لرزش می شود. به همین منظور هماهنگی دقیق بین طراحی، موقعیت اجزای تشکیل دهنده و پایه های انعطاف پذیر آنها ضروری شناخته می شود. سیستم های اگزوز نامناسب و کهنه مهمترین دلیل ایجاد آلودگی صوتی در سطح بالا می شوند.

یک بازدید بصری، تعمیر نشتی ها در اتصالات و یا تعویض اجزای پوسیده تاثیر قابل توجه ای در کاهش سطح صداهای اضافه در سیستم دارد

نادر رفیعی بازدید : 59 یکشنبه 19 مرداد 1399 نظرات (0)

سیستم اگزوز  و وظایف آن

می دانید که خودرو از قطعات مختلفی برخوردار است که یکی از مهم ترین هایشان سیستم اگزوز است. این بخش بر مصرف سوخت ، کاهش آلاینده های هوا و همینطور سرعت و قدرت خودرو تاثیر داشته و خود از اجزای مختلفی تشکیل شده است. یکی از این بخش ها سایلنسر است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. 

اگزوز یکی از قطعات خودرو و سایر وسایل نقلیه است که وظیفه عمده آن جمع آوری وخارج کردن دودهای حاصل از عمل احتراق و سوختن هواو بنزین در موتور می باشد که اینکار باید با کاهش آلایندگی ،کاهش صدا و کاهش دما همراه باشد. یکی از وظایف این قطعه کاهش میزان الودگی خروجی از موتور خودرو میباشد که عمدتا این امر با استفاده ازکاتالیست انجام میگیرد .

اگر اگزوز خودرو وجود نداشته باشد صداهای ناهنجاری از خودرو تولید خواهدشد که باعث خستگی زود هنگام راننده و مزاحمت برای سایر افراد میشود. سایلنسر های امروزی خودشامل چند بخش میباشند که درادامه آن هارا شرح خواهیم داد.

 سایلنسر و اجزای آن

اجزای اگزوز  عبارتند از منیفولد خروجی،لوله های رابط، لوله اگزوز،انبارصداخفه کن ولوله پخش کننده دود میباشدهرکدام از این بخش ها وظیفه ای دارد که به طورجداگانه به آن میپردازیم.

منیفولد خروجی: هدایت و تخلیه گازهای حاصل از احتراق موتوربه عقب خودرو را انجام میدهد منیفولد خروجی دود درانواع مختلفی موجود میباشد به طور مثال در یک موتور ردیفی درکناره موتور و یا در موتورهای Vشکل در دو طرف موتور قرار میگیرد و دودهای خروجی را از مجاری موجود در سر سیلندرگرفته وبه لوله اگزوز انتقال میدهد..

 

وظایف سایلنسر

لوله رابط:رابط بین منیفولد،محفظه صداخفه کن وسراگزوز هستند که تاثیر مستقیمی برکاهش فشار منفی دارند.

لوله اگزوز:وظیفه هدایت دودهایی که طی مراحلی بی صدا شده اند و همچنین از میزان آلایندگی آنها به وسیله کاتالیست کم شده را به عهده دارند.

انبار صدا خفه کن یا محفظه صداخفه کن: وظیفه کاهش سرعت گازهای خروجی و بیصدا کردن آنها را دارد،ا گرتابحال صدای موتور بدون صدا خفه کن را شنیده باشید می دانید که یک صدا خفه کن تا چه حد روی صدا تاثیردارد، درون آن تعدادی مجرای ساده با سوراخ هایی روی این مجراها و محفظه ها به خوبی یک ساز موسیقی تنظیم شده اند و به گونه ای طراحی شده اند  تا امواج صدای تولید شده توسط موتور را بازتاب دهندو تاحدی یکدیگر را خنثی کنند.

لوله پخش کننده دود: این لوله انتهای اگزوز قراردارد و سرعت خروج دود را کنترل میکند.

نادر رفیعی بازدید : 27 شنبه 18 مرداد 1399 نظرات (0)

بررسی کارکرد سه گانه کاتالیزور ماشین

ارائه ی بهترین اگزوز ها برای انواعی از محصولات برند های معتبر و همچنین ملزومات اگزوز تنها تلاش ما برای جلب رضایت شما نیست. ما در پیاصنعت با ارائه ی مقالات آموزشی سعی در افزایش اطلاعات شما در رابطه با خودرو و سیستم اگزوز آن داریم. در این مطلب نیز عملکرد سه گانه کاتالیست خودرو را تشریح خواهیم کرد. 

در ادامه مقالات تخصصی پیا صنعت در بخش معرفی اجزا سیستم اگزوز خودرو، در این مقاله قصد داریم به بررسی کاتالیست سایلنسر (کاتالیست اگزوز ) بپردازیم . مافلر یا همان اگزوز با توجه به درک اهمیت و جایگاه آن در خودرو مراحل توسعه ای را پشت سر گذارده که در نتیجه آن اضافه شدن بخش هایی به سیستم داخلی اگزوز بوده است. کاتالیست یکی از این اجزاست. این قطعه نیز روند تکاملی را طی کرده و در حال حاضر به این نقطه رسیده است. اگزوزهای امروزی به بخش سومی جهت کاهش آلایندگی های زیست محیطی مجهز شده اند . در این بخش قطعه به نام کاتالیست تعبیه شده که گازهای سمی نظیر کربن منوکسید ، هیدرو کربن و اكسيدهاي نيتروژن را که از احتراق سوخت درون سیلندر ایجاد شده است را طی یک فرایند شیمیایی به گازهای بی خطر و غیر سمی تبدیل می کند. همچنین کاتالیزور، اکسید ازت که ماده‌ای سمی است  را به گاز ازت که یک گاز بی‌خطر می باشد تبدیل می نماید.

کاتالیست ها از ساختاری اسنفج گونه و از جنس فلزاتی گرانبها نظير روديم ، پالاديوم و پلاتين  تشکیل شده اند تا هنگام خروجی گازها از درون این ساختار اسنفجی شکل سطح تماس بیشتری ایجاد شود تا فرایند شیمیایی به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد. اما کاتالیست ها به منظور ایجاد فرایند شیمیایی به دمای بسیار بالایی در حدود 800 تا 900 درجه سانتگراد نیاز دارد از همین رو محل نصب این قطعه درست در ابتدای اگزوز و دقیقا بعد از خروجی های منیفولد دود قرار دارد تا از همان گرمای ناشی از احتراق ،به دمای مورد نظر برسد .

قابل ذکر است کاتالیست تا 90 درصد گازهای سمی را به گاز های غیر سمی تبدیل می نماید و نقش موثری در عدم آلودگی هوا ایفا می نماید.

نادر رفیعی بازدید : 41 جمعه 17 مرداد 1399 نظرات (0)

دلیل تغییر صدای اگزوز

به طور معمول و در اکثر موارد سیستم اگزوز ماشین صدای بلندی از خود تولید نمی کند. زمانی که تغییری در ولوم صدای آن ایجاد شود و یا صدای غیر عادی تولید کند ، باید فهمید که این تغییر ناشی از مشکلی نظیر نشتی است و سریعا آن را برطرف کرد. در ادامه ی این مطلب از سری مطالب آموزشی پیاصنعت ، همراه ما باشید تا در این باره بیشتر بدانید. 

با این حال، اگر اگزوز خودرو در حالت طبیعی نیز صدای بلندی دارد، دلیل آن را می توان از کارخانه تولیدی جویا شد و برای حل آن نیز می توان یک صدا خفه کنِ اگزوز خریده و روی اگزوز نصب شود. صدا خفه کن ها همانطور که از اسمشان پیداست، برای کاهش صدای اگزوز طراحی شده اند.

چگونه صدای اگزوز را از بین ببریم

۱- خودروی خود را در یک مکان صاف و مسطح پارک کنید.

اولین مرحله برای پیدا کردن نشتی اگزوز، بالا آوردن ماشین تاجایی است که بتوانید براحتی با آن کار کنید. برای این کار باید از جک استفاده کنید. تا حد امکان سعی کنید برای شروع کار، خودرو خود را در یک مکان مسطح پارک کنید و جک بزنید تا جک بتواند وزن ماشین را تحمل کند.

  • کف آسفالتی یا بتنی و سیمانی، بهترین مکان برای جک زدن اتومبیل است.
  • هرگز روی سطوحی مانند چمن و سنگریزه، جک نزنید. زیرا احتمال واژگونی اتومبیل در این سطوح وجود دارد.

۲- اجازه دهید اگزوز سرد شود.

پس از رانندگی و روشن بودن اتومبیل، لوله اگزوز بسیار داغ می شود. به همین دلیل باید منتظر بمانید تا اگزوز سرد شود. ممکن است سرد شدن اگزوز چندین ساعت طول بکشد، اما باز هم لازم است تا سرد شدن کامل آن صبر کنید.

  • هر چه مدت زمان بیشتری موتور خودرو روشن بوده باشد، مدت زمان طولانی تری نیز لازم است تا اگزوز کاملاً سرد گردد.
  • برای چک کردن سردی یا گرمی اگزوز، روی کاپوت دست بگذارید. اگر کاپوت گرم بود، نشان دهنده این است که اگزوز و موتور خودرو هنوز داغ هستند.
نادر رفیعی بازدید : 33 دوشنبه 13 مرداد 1399 نظرات (0)

مهم ترین نکات نگهداری از ماشین

از جمله مواردی که خودرو داران باید به آن توجه کافی را داشته باشند نحوه ی نگهداری از خودرو است که می تواند بر کارایی خودرو اثر بگذارد. از همین رو در این سری از مقالات آموزشی گروه اگزوز سازی پیاصنعت قصد داریم به بررسی نکات مهم در رابطه با نگهداری از خودرو بپردازیم. با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید. 

طریقه ی نگهداری از خودرو 

1- اصلی ترین نکته ای که باید در نگهداری از خودرو به ان توجه داشته باشید مربوط است به خود صاحب خودرو ، اگر شخصی بسیار منظم و با سلیقه باشید بی شک خودرو شما نیز با نظم و سلیقه بسیار زیادی نگهداری خواهد شد. حتماً دفترچه راهنمای استفاده و نگهداری خودروی خود را مطالعه کنید. چرا که هر خودرو دستورالعمل نگهداری و استفاده منحصر به فرد خود را دارد.

2- در صورت امکان با خودرو خود وارد جاده‌های خاکی و بی‌کیفیت نشوید و اگر مجبور به رانندگی در این جاده‌ها هستید با دقت و سرعت کم حرکت کنید و ناهمواری‌ها را با سرعت کم رد کنید. نا همواری ها و جاده های خاکی میتواند موجب آسیب به قسمت زیرین خودرو به ویژه سیستم اگزوز خودرو یا همان مافلر شود . از این رو ضروری است که در هنگام رانندگی در این سطوح با حداقل سرعت اقدام به حرکت کنید.

3- بدنه خودرو شما برای سالم ماندن باید همیشه تمیز باشد، وجود آلودگی و گرد و غبار باعث لطمه زدن به رنگ بدنه خودرو می‌شود. برای پاکسازی بدنه از دستمال و مواد پاک کننده با کیفیت و مناسب استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که در زمان شستشوی ماشین حتما زیر شویی خودرو را نیز انجام دهید انباره اگزوز از قطعات حساس بوده که نیاز است همیشه تمیز باشد.

4- یکی از مهمترین مواردی که همواره به پوشش خودرو ها صدمه وارد میکند و بسیاری از افراد از ان بی اطلاع هستند و یا به آن توجه نمیکنند نور خورشید است. نور خورشید علاوه بر خرابی پوشش خودرو به بدنه آن نیز آسیب های بسیار جدی وارد میکند.

5- نقاطی از خودرو که قابل رویت نیستند مثل زیر گلگیرها را همیشه از رسوبات تمیز کنید تا باعث پوسیدگی بدنه خودرو نشوند. این نکته میتواند بسیار دارای اهمیت باشد، چرا که بخش های زیرین خودرو در معرض خطر ترین بخش محسوب می شوند. انتخاب سیستم مافلر (اگزوز ) مناسب میتواند خطرات ناشی از رسوبات را نیز جبران کند .

6- بعد از انجام رانندگی بعلت وجود نمک و سنگ ریزه در گل ولای و برف ،خودرو را بشوئید.

7- پس از شست و شوی خودرو حتما باید بدنه خودروی خود را خشک کنید و اگر رطوبت وارد آن شده است با دقت این رطوبت را از بین ببرید. در مورد سیستم اگزوز باید بدانید که زمان کوتاهی کارکرد خودرو میتواند موجب خروج رطوبت از داخل انباره مافلر شود.

8- بخش‌هایی مانند لولا‌ها و درپوش‌ها را روغن کاری کنید.

9- از محکم بودن اتصالات موتور مطمئن باشید و به صداهای خروجی از خودرو دقت کنید چرا که براساس نظر کارشناسان فنی بسیاری از این صداها، در اثر مشکلات فنی ایجاد می شوند.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 195
  • بازدید سال : 2,419
  • بازدید کلی : 7,158