loading...

معرفی گروه اگزوز سازی پیا صنعت

نادر رفیعی بازدید : 47 یکشنبه 05 شهریور 1402 نظرات (0)

لوله‌های استیل از ورق استینلس با آلیاژ‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. لوله‌هایی با جنس استیل یکی از پرکاربردترین لوله‌ها در صنایع  است. لوله استیل لوله فلزی ضد زنگی است که آلیاژهای متفاوتی در تولید آن به کار رفته و نحوه کاربردشان از بسیار متنوع  و گسترده‌ است. یکی از عوامل تنوع این محصولات کاربرد آن‌ها در صنایع مختلفی چون: صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، دکوراسیون‌های داخلی و.... است. این محصول توسط برند‌های داخلی و خارجی معتبری طراحی، تولید و در بازار عرضه می‌شود. این محصول توسط برند‌های ایرانی و خارجی معتبری طراحی و تولید می‌شود. امروزه با توجه به افزایش کارخانه لوله‌های استیل در ایران می‌توان گفت ایران توانسته رونق و پیشرفت چشمگیری در صنعت تولید لوله‌های استیل داشته باشد. از جمله تولیدکنندگان داخلی این محصول می‌توان به تولیدکننده بزرگی چون گروه تولیدی اگزوز پیاصنعت اشاره کرد.

خرید عمده لوله استیل

ما در پیاصنعت تلاش می‌کنیم که با توجه به شرایط موجود در بازار بهترین کیفیت با قیمتی مناسب را در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید به سادگی با مراجعه به سایت پیاصنعت با بهترین لوله‌های استیل اگزوز در ابعاد و کاربردهای متنوع مشاهده و ویژگی‌ها و قیمت آن‌هارا با هم مقایسه کنید و با توجه به نوع استفاده‌ای که دارید بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید. با توجه به نوسانات موجود در بازار قیمت ثابت و مشخصی برای این محصولات در نظر گرفته نشده اما شما می‌توانید با تماس مستقیم با کارشناسان مجرب فروش پیاصنعت  از قیمت محصول مورد نظر خودتان مطلع شوید. اگر هم نیاز به دانش لازم در مورد انتخاب و خرید محصول را دارید با کمک کارشناسان فروش پیا صنعت به سادگی ارتباط پیدا کنید و با توجه به خواست و استفاده خودتان تجربه‌ای راحت و مناسب را از خرید عمده با ما تجربه کنید.

لوله اگزوز استیل

کاربرد لوله استیل

  • مقاوم در برابر ضربه ( مقاومت لوله با توجه به آلیاژ به کاربرده شده در ساخت متنوع است)
  • خاصیت عدم زنگ زدگی
  • قابلیت بازیافت و استفاده دوباره از آن
  • تنوع در ابعاد و سایز
  • مقاوم در برابر حرارت‌های بالا
  • قیمت مناسب نسبت به سایر جنس لوله‌ها
  • استفاده متنوع در صنایع مختلف
  • عدم تغییر رنگ
  • و....

تولید لوله استیل اگزوز

لوله‌ استیل از آن جهت که کاربرد متنوعی در صنایع مختلف دارد در مدل‌های متنوع تولید و در بازار ارائه می‌شود. شما با توجه به نوع استفاده خودتان از این محصول می‌توانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. وزن، ابعاد و ضخامت این محصول می‌تواند بسیار متفاوت از یکدیگر باشد. همچین قیمت‌های این لوله‌ها هم با توجه به کاربرد و مدلشان با همدیگر تفاوت دارد. با توجه به نوع استفاده از این مدل محصولات شما می‌توانید در ابعاد متنوعی تهیه و مورد استفاده قرار دهید. لوله استیل از لحاظ ضخامت به دو دسته نازک و ضخیم تبدیل می‌شود. هر کدام از این ضخامت‌ها کاربری متفاوتی را به وجود می‌آورد. به عنوان نمونه لوله نازک بیشتر در مصارفی چون: تزئینی، تولید برق، کاربردهای پزشکی، صنعت اتومیل سازی، ساخت انواع در و نرده، لوازم آشپزخانه و.... به کاربرده می‌شود و در مقابل آن لوله‌های ضخیم با توجه به ضخامت و مقاومت بالایی که نسبت به مدل‌های نازک دارد در صنایعی مثل: پتروشیمی، ساخت تراکتور، ساخت خودرو و... به کاربرده می‌شود.

نادر رفیعی بازدید : 60 چهارشنبه 03 اسفند 1401 نظرات (0)

مراحل تعویض اتاق خودرو

بر اساس ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، عوض‌ کردن قطعات اصلی خودرو غیر قانونی است. منظور از قطعات اصلی اتاقک خودرو، شاسی ها و موتور می‌باشد. برای تعویض اتاق خودرو چه باید کرد؟ اگر مالک خودرویی قصد داشته باشد اتاق خودرویش را تعویض کند، باید به دوایر شماره گذاری ادارات راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و پس از دریافت مجوز تعویض برای فرایند عوض کردن اتاقک یا بخش های اصلی دیگر اقدام کند.

اولین مرحله مراجعه به دوایر شماره گذاری ادارات راهنمایی رانندگی و اقدام به دریافت مجوز می‌باشد. پس از بررسی وضیت خودرو توسط افسران کارشناس و تایید آنها مجوز تعویض صادر می‌گردد. پس از تایید مجوز مالک خودرو باد به اداره راهنمایی رانندگی مراجه کند. در آن جا پس از بازید نهایی تعویض اتاق خودرو در سوابق آن ثبت می‌گردد.

باید بدانید که تمام این مراحل به‌ طور رایگان یا با هزینه‌ ای کم صورت می‌گیرد. هزینه تعویض اتاق خودرو از مسیر قانونی هزینه‌ ای ندارد اما زمانی که می‌ خواهید وارد عملیات تعویض شوید، بنا به میزان آسیب‌ دیدگی خودرو و نوع وسیله‌ تان هزینه مشخص می‌گردد. هزینه تأمین اتاق و مونتاژ کردن برای خودروهای مختلف دارای تنوع می‌باشد.

تعویض اتاقک خودرو

سوال درباره تعویض غیر قانونی اتاق خودرو

بسیاری از مالکان برای اینکه از افت شدید قیمت ماشین اتاق تعویض جلوگیری نمایند، این موضوع را به راهنمایی و رانندگی اطلاع رسانی نمی‌کنند. آنها به‌ طور غیرقانونی اقدام به این کار می‌ کنند و در هنگام فروش هم چیزی از این مسئله نمی‌ گویند. اگر مالک وسیله نقلیه اقدام به تعویض اتاق خودرو به شکل غیرقانونی کند، پلیس راهور وسیله را به ناجا گزارش می‌دهد. بعد از بررسی‌ هایی که صورت می‌ گیرد، مالک باید از یک‌-چهارم هزینه‌ ای که بابت تعمیرات پرداخته تا یک‌-هشتم جریمه گردد.

بنابراین، اگر قرار است که خودرویی دست‌ دوم بخرید، حتما باید با نحوه تشخیص ماشین اتاق تعویض آشنایی پیدا کنید. برخی از شواهد ناشی از تعویض اتاق خودرو کاملا مشهودند اما در برخی از موارد هم نیاز به وجود کارشناسی است که بتواند متوجه عوض‌ شدن و مونتاژ اتاق خودرو شود. پس اگر قصد خرید دارید، حتما از کارشناسان خبره کمک بگیرید.

نادر رفیعی بازدید : 51 چهارشنبه 03 اسفند 1401 نظرات (0)

قلم گیری و لیسه گیری ماشین

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است رانندگان خودرو با آن روبرو باشند، ایجاد خط و خش بر روی بدنه خودرو می‌باشد که باعث از بین رفتن زیبایی اولیه خودرو می‌گردد. این موضوع حتی ممکن است سبب کاهش قیمت خودرو نیز بشود و به همین دلیل یک مشکل بزرگ به حساب می‌آید. پیش از هر چیز لازم به یادآوری است که نقش اگزوز در نگهداری از خودرو بسیار زیاد بوده و باید به سلامت آن بسیار رسیدگی کرد.

اما همانطور که قبلا گفته‌ایم، رنگ بدنه خودرو علاوه بر زیبایی، به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند. بدین صورت که سطح فلزی بدنه را در برابر پوسیدگی، تغییرات آب و هوایی و … محافظت می کند. همچنین مواردی مانند خراش های روی بدنه خودرو، رنگ پریدگی و لکه هایی که بر اثر از بین رفتن رنگ ایجاد می شود آسیب های بیشتری را موجب می‌شود.

تجربه ایجاد خراش بر روی بدنه خودرو امری اجتناب ناپذیر است که ممکن است تمامی رانندگان با آن مواجه شوند. به عنوان مثال پرتاب شدن سنگ ریزه از داخل خیابان توسط دیگر خودروها بر روی بدنه خودرو شما می تواند خراش هایی را بر روی بدنه بر جای بگذارد. یا حتی زمانی که خودروی خود را کنار خودروی دیگری پارک می کنید و یا کنار دیوار پارک کرده اید، با باز کردن درب خودرو و برخورد با دیوار و خودرویی دیگر، ممکن است به رنگ بدنه آسیب وارد شود.

قلم گیری خودرو

تشخیص نوع آسیب برای قلم گیری خودرو

قسمت بیرونی خودرو دارای چهار لایه است. لایه ی clear coat، رنگ، پرایمر یا آستر و بدنه ی فلز. خراش هایی که بر روی بدنه خودروی شما ایجاد می شوند می توانند به هر یک از این بخش ها نفوذ کنند و آسیب های جبران ناپذیری را به وجود آورند. تشخیص عمق آسیب دیدگی به هنگام قلم گیری رنگ خودرو بسیار مهم است به دلیل اینکه عمق آسیب دیدگی بر روی تعمیر و هزینه تاثیر مستقیم دارد.

در حالت کلی می توان میزان رنگ رفتگی بدنه خودرو را به چهار دسته تقسیم بندی کرد.

  1. خط و خش هایی که در سطح بدنه ایجاد می شوند و در حداقل زمان و با حداقل امکانات قابل ترمیم هستند..
  2. رنگ رفتگی هایی که کمتر از یک بند انگشت هستند و ترمیم آن ها ساده است.
  3. رنگ رفتگی های بزرگی که برای ترمیم به زمان بیشتری نیاز دارند.
  4. رنگ رفتگی هایی که باعث شده اند بدنه دچار زنگ زدگی شود و یا اینکه رنگ پوسته پوسته شده است. برای ترمیم رنگ های پوسته شده را باید جدا کرد که سبب می شود لکه رنگ رفته بزرگ تر شود.
نادر رفیعی بازدید : 58 چهارشنبه 07 دی 1401 نظرات (0)

اصلی ترین قطعه‌ی سیستم خنک کننده‌ی خودرو می‌باشد که خودرو را مخصوصا در فصول گرم سال به دمای مناسب می‌رساند. اگر این قطعه به درستی کار نکند می‌تواند موجب خراب شدن موتور شود.هنگامی که موتور آب خنک به جای موتور هوا خنک مطرح شد کارشناسان در این زمینه معتقد بودند که برقراری جریان مایع خنک کننده توسط واتر پمپ به اندازه روغن موتور برای محافظت از آن مهم است حتی امروز که در بسیاری از موتور های مدرن سیستم ‌های خنک کننده بسیار بهینه شده‌اند نیز کارشناسان خودرو بر همین باور اند.

واتر پمپ خودرو

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

همان اندازه که اگزوز  در تضمین و تامین سلامت خودرو نقش دارد واتر پمپ نیز در سلامتی موتور خودرو اهمیت دارد. برای مثال اگر پمپ آب دچار مشکل شود موتور ماشین بیش از حد داغ می‌شود و اگر همین رویه ادامه پیدا کند سایر قطعات خودرو نیز آسیب می‌بینند. علاوه بر این اگر در هنگام رانندگی با سرعت بالا صدای ناله از موتور می‌شنوید حتما باید پمپ آب خودرو‌ی خود را عوض کنید. در برخی مواقع نیز ممکن است مایع قرمز یا سبز رنگ موجود در پمپ آب که مایع خنک کننده‌ نام دارد نشت کند.

رفع مشکلات واتر پمپ

به طور متوالی پمپ آب ماشینتان را چک کنید و مایع خنک کننده‌ی پمپ آب را سر موقع عوض کنید.در مواردی ممکن است لازم باشد رادیاتور ماشینتان را تعویض کنید. مراقب به وجود آمدن رسوب در پمپ ماشین باشید بدین منظور باید نوع مرغوب مایع خنک کننده را انتخاب کنید.اگر از مکانیک خودرو سر در نمی‌آورید حتما خودرویتان را به یک مکانیک حرفه ای بسپارید.

نادر رفیعی بازدید : 56 یکشنبه 29 آبان 1401 نظرات (0)

ما در این مقاله سعی داریم یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد در حوزه تشخیص رنگ خودرو را رفع کنیم. از این رو ما را همراهی کرده و از مهم‌ترین روش‌های تشخیص رنگ خودرو آگاه شوید. 

تشخیص رنگ خودرو

اهمیت تشخیص رنگ خودرو 

افراد برای خرید خودرو اغلب به خرید خودرو دست دوم فکر می‌کنند. چراکه می‌توانند با  صرف هزینه کمتر خودرویی با مدل و کیفیت بالاتر تهیه کنند. با این حال خرید دست دوم خودرو مشکلاتی نیز دارد. به عنوان مثال بهتر است خودرویی را خریداری کرد که رنگ نشده باشد. از این رو انتخاب یک خودرو رنگ نشده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چراکه رنگ خوردن ماشین به معنا داشتن تصادف و آسیب به آن است. به ویژه اگر سقف خودرو رنگ خوردگی داشته باشد، بدین معنی است که خودرو تصادف سنگینی داشته و آسیب‌های زیادی به آن وارد شده است. در ادامه شما را با مهم‌ترین روش‌های تشخیص رنگ خودرو آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 


همچنین در پیا صنعت می خوانید:

تست ایمنی خودرو ها

برق دزدی خودرو


روش‌های تشخیص رنگ خودرو 

  1. یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص رنگ خودرو، دست کشیدن روی بدنه آن است. در این روش بهتر است از یک کارشناس خبره کمک بگیرید. با این وجود افراد می‌توانند روی بدنه خودرو دست بکشند و با نوک انگشت خود بدنه خودرو را لمس کنند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن کیفیت بافت از زبری و همواری یا ناهمواری روی سطوح آگاه شوید و در صورت احساس هر گونه ناهمواری و زبری می‌توانید به رنگ داشتن خودرو مورد نظر شک کنید. چراکه ماشینی که رنگ نداشته باشد، دارای سطحی کاملا صاف و یکنواخت است. 
  2. یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌های تشخیص این موضوع، استفاده از آهنربا است. اگر بدنه خودرو مورد نظر شما از آهن و فولاد ساخته شده باشد، می‌توانید با قرار دادن یک آهنربا ضعیف روی سطح بدنه خودرو متوجه ضخامت آن شوید. آن قسمت‌هایی که آهنربا را به خود جذب نمی‌کند، ضخامنت رنگ زیادی دارد. از این رو می‌توانید نتیجه بگیرید که خودرو رنگ شده است. 
  3. یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌های تشخیص رنگ خودرو، استفاده از ابزارهای کارشناسی است. افراد می‌توانند با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال یا اتاق تشخیص رنگ و مدنظر قرار دادن رنگ خودرو، از رنگ داشتن خودرو آگاه شوند.   

ما در پیا صنعت، به عنوان یکی از گروه های تولیدی قطعات خودرو فعالیت خود را در بخش تولید سیستم اگزوز و انواع کاتالیزور و همچنین انواع لوله های اگزوز قرار داده ایم. تلاش داریم تا با کیفیت ترین اگزوز در میان اگزوز سازان ایران را به خود اختصاص دهیم.

نادر رفیعی بازدید : 71 سه شنبه 08 شهریور 1401 نظرات (0)

برق دزدی ماشین از جمله اتفاقاتی است که بسیاری افراد آن را تجربه کرده‌اند. برق دزدی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. برای فهمیدن و پیشگیری از خسارات آتی، مقاله‌ای آماده کرده‌ایم تا با خواندن آن بتوانید برق دزدی را به خوبی تشخیص دهید. با ما همراه باشید.

برق دزدی ماشین چیست؟

زمانی که قطعات مختلف خودرو در حین خاموش بودن خودرو، برق و انرژی که از باتری تولید می‌شود را مصرف می‌کند، برق دزدی رخ می‌دهد. در واقع باتری خودرو وظیفه تولید انرژی مورد نیاز خودرو را دارد. اتصال باتری خودرو به قطعات مختلف ماشین در زمان خاموش بودن همچنان بر قرار است، از این رو در زمان خاموشی اگر قطعه‌ای بدون دلیل و نیاز برق و انرژی مصرف کند، برق دزدی وجود دارد. لازم به ذکر است که برخی قطعات مانند دزدگیر، ساعت خودرو، قفل مرکزی و... در زمان خاموشی نیز نیاز به انرژی باتری خودرو دارند. برق مصرفی این قطعات ناچیز است. از این رو هنگام بررسی برق مصرفی قطعات می‌توانید از بررسی این گونه قطعات صرف نظر کنید. امروزه باتری‌ها به طور طبیعی بین پنجاه تا هشتاد و پنج میلی آمپر تخلیه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های برق دزد، خالی شدن باتری در زمان بسیار کم است. این نکته را فراموش نکنید که برق دزدی می‌تواند به علت آسیب سیستم الکتریکی ماشین مانند کویل و وایر نیز رخ دهد. 

همچنین در پیا صنعت می خوانید:

نشانه های خرابی خودرو

اگزوز 

بهترین شیوه تشخیص برق دزدی ماشین

راه‌های مختلفی برای تشخیص برق دزدی ماشین وجود دارد. قبل انجام همه آن‌ها لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهید. ابتدا لازم است همه دستگاه‌های جانبی خودرو اعم از رادیو، کولر، برف پاک کن و ... را از خودرو جدا کنید. خودرو را به طور کامل خاموش کرده و سوییچ را نیز بردارید. همه درها و صندوق عقب را بسته  نگه دارید تا هیچ مداری فعال نباشد. با رعایت نکات ایمنی باتری را از خودرو جدا کرده و کابل منفی را از پایانه منفی جدا کنید. بهتر است این کار را در نزدیکی مواد محترقه و شعله انجام ندهید. از جمله مهم‌ترین روش‌های فهمیدن برق دزدی ماشین استفاده کردن از لامپ است. برای این کار به لامپ دو ولتی با جریان دو تا سه آمپر نیازمند هستید. این کار را می‌توان بدون سیم هم انجام داد. اما توصیه می‌شود از یک تک سیم دو رشته‌ای نازک که مخصوص لامپ‌های کوچک است استفاده کنید. با استفاده از یک چسب برق، یک سر سیم مثبت که معمولا به رنگ سفید است را به ته سربی لامپ متصل کنید. سر دیگر سیم را به پایانه مثبت لامپ متصل کنید. یک سر سیم منفی که معمولا به رنگ سیاه است را به بدنه سرپیچ لامپ متصل کرده و سر دیگر را آزاد نگه دارید. در آخر سر آزاد سیم منفی را روی پایانه منفی باتری قرار دهید. در صورت روشن شدن لامپ می‌توان نتیجه گرفت که ماشین، برق دزدی دارد. 

پیا صنعت از جمله شرکت‌های مهم تولید کننده انواع اگزوز و لوله‌های اگزوز به شمار می‌رود که همواره سعی دارد علاوه بر افزایش اگاهی شما از قطعات مختلف خودرو، بهترین محصولات با کیفیت بسیار بالا را تولید کند و در اختیار مشتریال عزیز قرار دهد. شما می‌توانید به سایت این فروشگاه سر بزنید و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید.

نادر رفیعی بازدید : 71 شنبه 05 شهریور 1401 نظرات (0)

ما در این مقاله سعی داریم شما را با پلوس خودرو به خوبی آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

پلوس خودرو چیست؟

پلوس خودرو چیست و چه کارکردی دارد؟

پلوس خودرو یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو به شما می‌رود که به انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها کمک بزرگی می‌کند و باعث به حرکت در آمدن خودرو می‌شود. اجزایی که باعث انتقال قدرت به چرخ‌ها می‌شوند در ابعاد مختلفی هستند. با این حال تأثیر به سزایی در این زمینه دارند. هر یک از قطعات خودرو مانند پلوس تنها در صورتی درست کار می‌کنند که همه اجزا به خوبی و در صحت کامل به فعالیت خود بپردازند. از این رو است که خارج از ابعاد قطعات خودرو همگی دارای اهمیت زیادی هستند. پلوس خودرو یکی از قسمت‌های مختلف دیفرانسیل به شمار می‌رود. دیفرانسل خود یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که به انتقال قدرت خودرو کمک می‌کند. با این وجود اصلی‌ترین منتقل کننده قدرت از موتور به چرخ‌ها بر عهده پلوس خودرو است. این قطعه از یک طرف به دیفرانسیل و از طرف دیگر به چرخ‌های خودرو وصل شده است. در واقع پلوس خودرو یک میله‌ای است که بین چرخ‌های خودرو و دیفرانسیل قرار می‌گیرد. این قطعه قدرت را از دیفرانسل به چرخ منتقل می‌کند. 

بیشتر بدانید:

بهترین اگزوز لیفان

خرید ارزان‌ترین اگزوز

معرفی اجزای مختلف پلوس خودرو

همانطور که مطرح شد،  دیفرانسیل و چرخ‌ها توسط لوله‌ای به نام پلوس به یکدیگر وصل شده‌اند و پلوس خودرو باعث منتقل شدن قدرت از دیفرانسیل به چرخ‌ها می‌شود. پلوس خودرو، خود از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این قطعه سرپلوس نام دارد. این بخش در دو سر شفت قرار دارد. این بخش پلوس خودرو را به چرخ‌ها متصل می‌کند. این بخش انتهایی پلوس، آخرین انتقال دهنده قدرت به چرخ‌ها به شمار می‌رود. از این بخش برای چرخش پیچشی پلوس استفاده می‌شود. گردگیر یکی دیگر از بخش‌های پلوس است. این قطعه مانع از نفوذ گردوغبار به سر پلوس می‌شود. گرد و خاک تأثیر بدی روی عملکرد این قطعه دارد . از این رو این قطعه کمک می‌کند تا پلوس خودرو همیشه تمیز بماند و آسیب نبیند. یکی دیگر از بخش‌های مهم پلوس خودرو ، مشعل است. مشعل در برگیرنده سه شاخی داخلی پلوس است. این بخش سه شاخه داخلی پلوس را به گیربکس و دیفرانسیل متصل می‌کند. این قطعه خود درون جعبه دنده قرار دارد.

پیا صنعت از جمله شرکت‌هایی استت که علاوه بر ارائه مطالبی مفید در خصوص بخش‌های مختلف خودرو، به عنوان یکی از بهترین تولید‌کننده‌های انواع اگزوز، لوله اگزوز و کاتالیزور خودرو به شمار می‌رود. این شرکت تولیدی همه محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کند. 

نادر رفیعی بازدید : 61 شنبه 29 مرداد 1401 نظرات (0)

یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو، رادیاتور نام دارد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا به خوبی از این قطعه مهم نگهداری کنید. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نشانه‌های خرابی رادیاتور ماشین

معرفی رادیاتور خودرو

همانطور که مطرح شد، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات خودرو، رادیاتور نام دارد. این قطعه در خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر این قطعه به خوبی کار نکند، صدمات بسیار زیادی به موتور خودرو وارد می‌کند. از این رو به دلیل اهمیت بالایی که این قطعه دارد لازم است از آن به درستی مراقبت و نگهداری شود. ما در این مقاله شما را با اصلی‌ترین نشانه‌های خرابی رادیاتور آشنا می‌کنیم تا با در نظر گرفتن آن‌ها باعث افزایش طول عمر این قطعه شده و از خطرات وخسارات آتی جلوگیری کنید. ما را در ادامه همراهی کنید.

بیشتر بدانید:

خرید بهترین اگزوز پژو

خرید ارزان‌ترین لوله‌ اگزوز

نشانه‌های خرابی رادیاتور چیست؟

رادیاتور به دلایل مختلفی آسیب می‌بیند. اما مهم‌ترین علائم و نشانه‌های خرابی آن شامل آسیب دیدن پره‌های رادیاتور، نشت کردن مایع خنک کننده و افزایش حرارت است. ما در ادامه هر یک از این نشانه‌ها را به طور کامل شرح می‌دهیم. 

اولین نشانه‌ای که ممکن است با دیدن آن به خراب شدن رادیاتور ماشین خود شک کنید این است که پره‌های آن دچار آسیب دیدگی شود. از آنجایی که رادیاتور در جلوی خودرو قرار دارند، پره‌های آن به آسانی می‌تواند خراب شده و آسیب ببیند. اگر پره‌های رادیاتور شکسته باشند و تعداد آن‌ها نیز افزایش پیدا کنند، جریان خنک کننده رادیاتور کاهش پیدا کرده و منجر به افزایش بیش از اندازه گرما موتور خودرو می‌شود. دومین نشانه‌ مهم خرابی رادیاتور نشت کردن مایع خنک کننده است. این نشانه یکی از رایج‌ترین نشانه‌های خرابی رادیاتور است. از این رو با دیدن نشت مایع خنک کننده، به سرعت سلامت رادیاتور خود را مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است که نشتی مایع خنک کننده فقط به علت خرابی رادیاتور رخ نمی‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود در ابتدا رادیاتور خودرو را مورد بررسی قرار داده و به یک تعمیرکار حرفه‌ای جهت عیب یابی و تعمیر مراجعه کنید. اگر شما متوجه رگه‌های سفید و گودالی‌های مایع خنک کننده شوید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که رادیاتور خودرو شما دچار نشتی شده است.  از جمله دیگر علائم خرابی رادیاتور بالا رفتن حرارت موتور است. اگر متوجه این شدید که دمای موتور خودرو به طور متناوب در حال افزایش است به سلامت رادیاتور خود شک کنید. اگر موتور خودرو بیش از اندازه گرم شود مشکلات و خسارات زیادی را به بار می‌آورد. بالا رفتن حرارت موتور می‌تواند به دلیل نشت مایع خنک کننده، خراب بودن ترموستات و آسیب دیدگی فن باشد. برای مشخص کردن دقیق بهتر است به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کرده و از سلامت رادیاتور و خودرو خود مطمئن شوید.

پیا صنعت یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولید کننده انواع اگزوز، کاتالیزور و لوله‌های اگزوز است. این شرکت تولیدی همواره در تلاش است محصولات خود را بالاترین کیفیت تولید کند. شما می‌توانید برای خرید بهترین این محصولات به سایت فروشگاهی این مجموعه مراجعه کنید.

 

 

نادر رفیعی بازدید : 51 چهارشنبه 26 مرداد 1401 نظرات (0)

گیربکس از جمله قطعاتی در خودرو است که از اهمیت به سزایی برخوردار است. شما برای نگهداری درست و اقدام به موقع در صورت خرابی خودرو، باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا به سرعت متوجه خرابی گیربکس خود شده و برای تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید. ما را همراهی کنید.

نشانه‌های خرابی گیربکس

گیربکس خودرو چیست؟

در ابتدا شما را با این قطعه مهم آشنا می‌کنیم. گیربکس خودرو باعث به حرکت در آمدن خودرو می‌شود. در واقع این قطعه با کمک انرژی‌ای که موتور خودرو تولید می‌کند و منتقل کردن آن به چرخ منجر به حرکت خودرو می‌شود. گیربکس با توجه به ابزارهایی که دارد باعث بهبود شتاب خودرو می‌شود. در صورت ترمز ناگهانی و نیاز به کنترل سریع خودرو به این قطعه نیاز پیدا می‌شود. با توجه به اینکه خودروسازان و تولیدکنندگان همواره تلاش می‌کنند کیفیت این قطعه را افزایش داده و طول عمر آن را زیاد کنند، لازم است که از آن به خوبی نگهدای کنید و در صورت دیدن علائم خرابی، به سرعت اقدام به تعویض یا رفع خرابی کنید. ما در ادامه این مقاله شما را با مهم‌ترین علائم خرابی گیربکس آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:

مهم‌ترین علائم خرابی موتور خودرو

خرید بهترین اگزوز پژو

علائم اصلی خرابی گیربکس

یکی از مهم‌ترین علائم خرابی گیربکس دیر عمل کردن آن است. در واقع گیربکس این امکان را به افراد می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی دنده‌ها را به سرعت تغییر دهند. از این رو اگر گیربکس در هنگام عوض کردن دنده‌ها به خوبی عمل نکند و عملکرد کندی داشته باشد امکان دارد دارای مشکلی باشد که لازم است آن را رفع کنید. عملکرد کند و غیر عادی گیربکس می‌تواند به دلایلی نظیر نفود آب به داخل آن، نشت روغن گیربکس، آلودگی روغن گیربکس و... باشد. توصیه می‌شود برای رفع این مشکل به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید. یکی دیگر از نشانه‌های مهم خرابی گیربکس، احساس بوی سوختگی است.  اگر از ماشین خود بوی سوختگی استشمام کردید آن را جدی بگیرید. اگر روغن گیربکس بیش از اندازه داغ شود ممکن است باعث ایجاد بوی سوختگی شود. این نشانه به دلایلی نظیر نشت روغن یا کاهش روغن گیربکس و تعویض دیر به دیر روغن گیربکس رخ دهد. از این رو توصیه می‌شود که به این نکات توجه شود و در صورت کاهش سطح روغن یا بوی سوختی اقدامات لازم را انجام دهید تا از خسارات آتی جلوگیری کنید.

پیا صنعت یکی از تولید کننده‌هایی است که علاوه بر ارائه اطلاعاتی در موضوع قطعات ماشین، بهترین اگزوز، انواع لوله اگزوز و کاتالیزور ماشین را نیز تولید می‌کند. این شرکت تولیدی همیشه سعی دارد با استفاده از بهترین متریال و کمک از بهترین طراحان، باکیفیت‌ترین محصولات را تولید کند.

نادر رفیعی بازدید : 71 سه شنبه 11 مرداد 1401 نظرات (0)

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای خودرو رخ می‌دهد، روغن سوزی است. ما در این مقاله سعی داریم شما را با مهم‌ترین دلایل و رفع روغن سوزی آشنا کنیم. با ما هراه باشید.

علل روغن سوزی و پیشگیری از آن

اصلی‌ترین علل و علائم روغن سوزی 

روغن سوزی در اغلب موارد در خودروهای فرسوده رخ می‌دهد. در واقع زمانی که روغن موتور از مسیر اصلی خود منحرف شده و در سیلندر خودرو با سوخت شروع به سوختن می‌کند، روغن سوزی اتفاق می‌افتد. 

از جمله دلایل این اتفاق، ساییده شدن لاستیک گیت، از بین رفتن رینک و یاتاقان، نشتی روغن از واشر سیلندر، کم شدن روغن موتور در دور بالا و استفاده از روغن موتور بی‌کیفیت و نامناسبب است. 

از جمله مهم‌ترین علائم روغن سوزی خارج شدن دود آبی رنگ از اگزوز است. البته باید به این نکته توجه کنید که در همه روغن سوزی‌ها از لوله‌های‌اگزوز دود آبی رنگ خارج نمی‌شود. یکی دیگر از نشانه‌های اصلی روغن سوزی کم شدن تدریجی روغن موتور خودرو است. شما می‌توانید به طور متناوب روغن موتور خود را بررسی کنید تا از ایجاد روغن سوزی جلوگیری کنید.

مهم‌ترین راه‌ حل‌های روغن سوزی

حال که متوجه علل و علائم روغن سوزی شدید، برای برطرف کردن این مشکل مهم به چه کارهایی باید انجام دهید؟ در قدم اول توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد به یک فرد متخصص و یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید تا این مشکل را حل کند. چرا که در این موضوع تجربه خاصی ندارید. به طور معمول تعمیرکاران و کارشناسان حرفه‌ای با استفاده از تجهیزاتی مانند کمپرس سنج ، محل دقیق این مشکل را پیدا می‌کنند و میزان دقیق آسیب وارد شده را نیز تعیین می‌کنند تا در آخر به رفع این مشکل در محل دقیق آن بپردازند. 

از جمله راه‌های پیشگیری از این مشکل عبارت است از : استفاده کردن از یک روغن موتور باکیفیت، عوض کردن متناوب روغن موتور، عوض کردن فیلتر روغن در زمان درست و مناسب آن و پر کردن روغن قبل از بستن آن، باز نکردن ترموستات، شست و شو ندادن موتور ماشین با گازوئیل، چک کردن و بررسی پیوسته سطح روغن موتور و استفاده از مکمل‌هایی که مانع ایجاد روغن سوزی می‌شوند. 

ما در پیا صنعت علاوه بر کمک به افزایش اطلاعات شما، بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات خودرو را نیز به فروش می‌رسانیم. پیا صنعت از جمله شرکت‌های مهم و بزرگ تولید اگزوز انواع خودروها است که روز به روز به دنبال بهبود عملکرد خود می‌باشد. از این رو این شرکت برای ساخت محصولات خود از بهترین و برترین کارشناسان و طراحان و همینطور بهترین مواد استفاده می‌کند.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 2,317
  • بازدید کلی : 7,056